Sälj mer – Börja tro!
En av de största säljframgångarna borde vara kristendomen, eller för all del någon annan av de stora religionerna.
Det är helt fantastiskt att se hur den egna tron på sin produkt skapar engagemang och övertygelse som smittar av sig på kunderna, och när kunden väl har köpt är de ambassadörer för det de köpt.
Så hur mycket tror du på din produkt eller tjänst? Ta en stund och fundera på vilka produkter ditt företag erbjuder marknaden samt vilka som just du säljer mest av. Ofta ligger just din framgång i att du tror stenhårt på det du säljer. Tänk efter, hur mycket säljer du av de produkter du inte tror på?
Öka ditt säljresultat genom att analysera vilket värde dina produkter ger till dina kunder och öka därigenom din egna tro på produkten. Prata med de kunder som köpt och fråga hur de använt dina produkter, vilket värde de fått av produkten och om de kan tipsa dig om någon annan som kan tänkas vilja ha det värdet. Ta sedan kontakt med den personen och smitta av dig av din tro. På köpet får din existerande kund en påminnelse av det fina med det du har och erbjuda.
Kom också ihåg att fundera på vilka frågor du kan ställa för att väcka behoven för de fina värden som du kan erbjuda nya kunder.
Troligen kommer den ökade tron på vad du säljer smitta av sig både till dina existerande kunder och till dina prospekts.
Lycka till!